

Euromaster jeden warsztat a tyle możliwości
Od opony poprzez Telematykę

Czas dla firm transportowych to niezwykle istotny czynnik, który niekiedy ma decydujący wpływ na rentowość prowadzonego biznesu. Dlatego też tak ważne jest, by wybrać odpowiedni serwis, który zapewni pełną obsługę. Euromaster opowiada jak istotne dla transportowców jest to, by w jednym miejscu zadbać o cały pojazd.

Opona i co dalej?
Sieć serwisów Euromaster to niekwestionowany lider na rynku ciężarowych jeśli chodzi o obsługę, oponiarską. Jesteśmy powiązani kapitałowo z Grupą Michelin, dzięki czemu klienci których obsługujemy mają dostęp do produktów najwyższej jakości. Wychodząc na przeciw potrzebom klientów, regularnie rozszerzamy nasza ofertę o usługi mechaniczne czy dedykowane oferty dla firm transportowych. Odpowiadając na oczekiwania rynku mamy przygotowane działania dwutorowe –
MasterCARE – czyli działanie proaktywne oraz usługa Assistance na drodze 24/7 w Polsce i za granicą.
Głównym założeniem programu MasterCARE jest wsparcie naszych Partnerów biznesowych i zapewnienie im szeroko rozumianych rozwiązań prewencyjnych. Nasza oferta wspomaga zarządzanie oponami w firmach transportowych, zwłaszcza w sytuacji kiedy mówimy o utrzymaniu ruchu. Wieloletnie doświadczenie we współpracy z przewoźnikami pozwoliło nam na wypracowanie programu, który tę mobilność zapewnia, a Polski rynek transportowy to aż jedna trzecia rynku europejskiego, MasterCARE to 4 kroki, które wspierają zapewnienie mobilności, czyli:
- Krok 1: Inspekcja (diagnostyka)
- Krok 2: porada ekspercka wykwalifikowanej kadry sieci serwisów Euromaster
- Krok 3: wykonanie ustalonych usług, niezbędnych do dalszej jazdy
- Krok 4: Raportowanie i analiza
Natomiast nasza druga noga, na której stoimy to usługi Assistance. Wykwalifikowany zespół Euromaster jest w stanie pomóc w awariach opon w Polsce i za granicą 24 godziny na dobre, oferując tym samym produkty czołowych producentów na rynku. Natomiast jako część koncernu Michelin, oczywiście oferujemy przede wszystkim produkty tego producenta. W Euromaster wyznajemy zasadę, że dobra opona pozwala uniknąć problemów i zaoszczędzić paliwo, a dobry serwis pozwoli wydobyć najwięcej korzyści z opon i obniży koszty operacyjne firmy transportowej.
TomTom Telematics
TomTom Telematics jest częścią grupy TomTom, zajmującą się zarządzaniem flotami, telematyką pojazdową i świadczeniem usług typu "connected car". Platforma WEBFLEET oferuje rozwiązanie "Software-as-a-Service", z którego korzystają zarówno małe, średnie jak i duże przedsiębiorstwa w celu zapewnienia bardziej efektywnego wykorzystania pojazdów, optymalizacji kosztów eksploatacyjnych i paliwa, wsparcia kierowców oraz ogólnego zwiększenia wydajności pracy. Ponadto TomTom Telematics świadczy usługi na rzecz ubezpieczycieli, wypożyczalni samochodów, przedsiębiorstw leasingowych, importerów samochodowych oraz podmiotów kierujących swoją ofertę zarówno do przedsiębiorców, jak i do konsumentów.
Z bazą obsługiwanych pojazdów liczącą ponad 826.000 jednostek na całym świecie, TomTom Telematics zalicza się do światowych liderów wśród dostawców rozwiązań telematycznych. Spółka świadczy usługi na rzecz kierowców w ponad 68 krajach, zapewniając im największą w całym przemyśle telematycznym lokalną sieć wsparcia oraz najszerszy wybór aplikacji oraz rozwiązań integracyjnych dostarczanych przez współpracującą sieć partnerską. Ponad 49.000 klientów codziennie korzysta z wysokiego standardu bezpieczeństwa, jakości i dostępności naszych usług, udokumentowanego certyfikatem ISO/IEC 27001:2013, potwierdzonym w listopadzie 2016 roku.

Telematyka – kolejny krok do świetnie prosperującej firmy transportowej
Biznes transportowy w Polsce waży bardzo dużo na arenie rynku europejskiego, przez co nasi polscy przedsiębiorcy transportowi muszą poszukiwać coraz to nowszych rozwiązań wspierających biznes. Odpowiedzią na ich potrzeby jest właśnie telematyka, która mimo funkcjonowania na rynku od wielu lat, w części opon ciężarowych tak naprawdę jeszcze raczkuje. My jako Sieć wprowadziliśmy tę ofertę w 2018 roku we współpracy z firma TomTom Telematics.
Rozwiązania telematyczne, poza standardowym wsparciem dla kierowców tj. wyznaczaniem optymalnej trasy czy też informacjach o utrudnieniu na drodze, to przede wszystkim kontrola kosztów. Mówiąc o telematyce, nie skupiamy się jedynie na oponie, a na całościowym wsparciu jakie Sieć Euromaster może zaoferować firmom transportowym. Telematyka to pełen system raportowania m.in. o średnim spalaniu, informacje o zmarnowanym paliwie na biegu jałowym, zmniejszanie kosztów eksploatacyjnych – sposób jazdy, incydenty drogowe, gwałtowne hamowanie i stała komunikacja z kierowcą. Dzięki zastosowaniu takich rozwiązań zmniejsza się ryzyko wypadków komunikacyjnych, a co za tym idzie - to szansa na wygenerowanie dodatkowych oszczędności na ubezpieczeniach w firmach transportowych. To jednak nie wszystko. Telematyka bowiem może mieć istotny wpływ na bezpieczeństwo transportowanego towaru. Dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom firmy mogą na przykład kontrolować, czy ładunek nie został otwarty przed dostarczeniem go do celu. To z kolei oznacza radykalne podniesienie jakości usług.
Jak działania telematyczne mogą pomóc branży TSL?
Oferta telematyki i systemu WebFleet proponowany przez firmę TomTom Telematics, to jednak przede wszystkim oszczędność czasu, pieniędzy i nerwów. Webfleet Tachograf Manager to rozwiązanie pewne, które pozwala na pobieranie i analizowanie danych. Analizując dane z cyfrowego tachografu można między innymi ustawić regularne cykle pobierania danych, co wpływa na terminowość raportów, zapewni flotowcom zgodność aktualnie obowiązującymi przepisami w kraju i całej Europie, a zebrane dane są przechowywane w odpowiedni sposób zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. Przy okazji ograniczona zostaje także liczba pustych przebiegów, które byłyby konieczne w przypadku „tradycyjnego” odczytu. Telematyka to również oszczędność pieniędzy i wzrost wydajności. Kierowcy mogą zmniejszyć przebieg, w razie wypadku znaleźć optymalną trasę, a także dzięki dokładnemu wglądowi w trasę mogą uniknąć mandatów. Najważniejszym jednak aspektem jest kontrola nad flotą. Po podłączeniu urządzenia można rozpocząć pobieranie danych, a wszelkie raporty są dokładnie chronienie. Między innymi dostępne możliwości raportowania to:
- Raport dotyczący wydajności – pozwala na monitoring wydajności w celu ulepszenia systemu planowania i maksymalnego wykorzystania czasu pracy
- Raport dotyczący kontroli kosztów, który zachęca kierowców do ekonomicznej jazdy i oszczędności.
Rozwiązania telematyczne to kolejna usługa, która pozwala na polepszenie sytuacji w firmie transportowej. Poprawia bezpieczeństwo i jakość pracy kierowców i daje realny wgląd w posiadaną flotę ciężarową. Patrząc na rozwój rynku w branży TSL to rozwiązanie już niedługo na stałe wpiszę się w standardy pracy na rynku, a długofalowe korzyści będą bardzo wymierne.