
Regeneracja przekładni kierowniczej i wymiana maglownicy

Wyciekający olej z przekładni jest najłatwiejszym do wyśledzenia symptomem problemów z maglownicą. Po stwierdzeniu takiego objawu konieczna jest wizyta w profesjonalnym serwisie. Przyczyną jest niejednokrotnie nieszczelność instalacji, co w bardzo szybkim tempie może spowodować zatarcie się pompy wspomagania. Dostanie się różnego rodzaju zanieczyszczeń i wody prowadzi do szybkiego rozwoju korozji w układzie.
Kiedy należy zlecić regenerację maglownicy?
- występuje nierównomierne zużycie opon bez wyraźnej przyczyny,
- wspomaganie nie działa prawidłowo,
- kierownica nie powraca do swojej pozycji,
- słyszalne są stuki z układu kierowniczego.
Zużycie przekładni postępuje powoli, ale systematycznie. W wielu przypadkach nie będziesz w stanie wyczuć coraz gorszego panowania nad pojazdem. Objawy uszkodzonej maglownicy są w praktyce niezauważalne. Po prostu przyzwyczajasz się do drobnych zmian w prowadzeniu auta. Wyciek z maglownicy dyskwalifikuje ją z dalszego bezpiecznego użytkowania. Przekładnia kierownicza to układ zamknięty, dlatego niezwykle ważna jest jej szczelność. Jeśli obserwujesz wycieki z maglownicy, konieczna będzie wymiana uszczelniaczy. Jeżeli nie doszło jeszcze do korozji poszczególnych elementów wewnątrz mechanizmu, koszt naprawy nie powinien być zbyt wysoki. W tym przypadku zapewne wystarczy wymiana uszczelniaczy i uzupełnienie płynu. Trzeba się jednak spieszyć, ponieważ piasek i woda, które dostają się do środka przy rozszczelnieniu instalacji, będą systematycznie wypłukiwać coraz większą ilość płynu oraz powodować korozję maglownicy. Przecież zadaniem smaru jest między innymi minimalizacja oporów. Układ narażony na działanie czynników zewnętrznych ulega zatarciu. Jeżeli dojdzie już do wyszczerbienia zębów, konieczne będzie przeszlifowanie oraz uzupełnienie braków. W takiej sytuacji koszty naprawy wzrosną.
Jak przebiega regeneracja przekładni układu wspomagania?
Proces regeneracji maglownicy składa się z następujących etapów:
- Demontaż przekładni na poszczególne elementy.
- Ocena stanu zużycia i możliwości podjęcia procesu regeneracji.
- Dokładne mycie wszystkich podzespołów w myjni ultradźwiękowej.
- Piaskowanie i malowanie obudowy.
- Wyprowadzenie płaszczyzny listwy zębatej oraz jej szlifowanie.
- Naprawa i przegląd zaworu dystrybucyjnego.
- Przygotowanie tulei ślizgowych, pierścieni i łożysk obrotowych.
- Dobór nowych uszczelnień (uszczelniacze, oringi, pierścienie PTFE).
- Montaż wszystkich podzespołów.
- Regulacja i test.
Gotowy produkt otrzymuje 12-miesięczą gwarancję.
Przed wykonaniem usługi przez serwis Euromaster przedstawiamy szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu do regeneracji lub zwracanego w ramach zakupu gotowego produktu.
Czy mogę wykonać naprawę przekładni układu kierowniczego?
Regeneracja maglownicy nie będzie możliwa gdy:
- wymontowana część okaże się pęknięta lub złamana,
- zniszczone zostały gwinty i mocowania,
- mechanizmy ruchome są zatarte lub mocno skorodowane,
- uszkodzone mechanicznie zostały zęby listwy oraz wałka,
- doszło do złamania lub zagięcia przewodów.
Pamiętaj, że w przypadku zwracania części używanej po zakupie nowego (zregenerowanego) produktu musi być ona odpowiednikiem zakupionego elementu. Każda nabyta w naszej firmie przekładnia jest objęta pisemną gwarancją. Do każdej maglownicy wydawana jest karta gwarancyjna wraz z instrukcją montażu. Regeneracja maglownicy ze wspomaganiem hydraulicznym do samochodów osobowych, dostawczych i innych pojazdów użytkowych wykonywana jest w wybranych warsztatach sieci Euromaster na precyzyjnych, wysokojakościowych urządzeniach. Do naprawy kolumn kierowniczych używamy tylko oryginalnych podzespołów dostarczanych przez producentów przekładni. Każda naprawiona przez nas maglownica jest dokładnie sprawdzana na stanowisku diagnostycznym. Wystarczy tylko kilka godzin, by samochód był w pełni sprawny! Usługę świadczymy kompleksowo od momentu zdiagnozowania, poprzez demontaż i regenerację a kończąc na montażu i ustawieniu geometrii pojazdu. Posiadamy duży magazyn wyrobów gotowych, dzięki czemu nie musisz czekać na wykonanie usługi. W krótkim czasie otrzymujesz przekładnię przygotowaną do wymiany.
Mocnym punktem serwisów Euromaster jest wykwalifikowany i doświadczony personel oraz nowoczesne zaplecze sprzętowe. Dzięki kompleksowo wyposażonemu serwisowi jesteśmy w stanie zagwarantować błyskawiczną reakcję i terminową realizację złożonego zamówienia.
Jaki jest koszt regeneracji przekładni kierowniczej?
Koszt regeneracji maglownicy jest różny i zależy od jej rodzaju oraz stopnia zużycia. Średnio jest to wydatek rzędu 400 - 950 złotych.
Najpopularniejsze samochody, w których wykonujemy usługę oraz ceny regeneracji maglownicy
regeneracja przekładni VW Golf IV - 500 zł,
naprawa maglownicy VW Sharan - 600 zł,
regeneracja przekładni Citroen C5 - 600 zł,
naprawa maglownicy Audi A4 - 550 zł,
regeneracja przekładni Mercedes Sprinter - 700 zł,
naprawa maglownicy Ford S-max - 700 zł,
regeneracja przekładni VW Touareg - 750 zł,
Ile kosztuje wymiana maglownicy
Dodatkowym kosztem jest wymiana maglownicy, jej montaż i demontaż. Całkowity koszt usługi waha się w granicach 350 -500 zł.
Po montażu należy wykonać geometrię, której koszt w naszych serwisach wynosi 70-150 zł.